Eνα νέο μοντέλο ενημέρωσης ξεκίνησε ήδη στη Νέα Φιλαδέλφεια και τη Νέα Χαλκηδόνα. Από εδώ, μπορείτε καθημερινά να ενημερώνεστε για ό,τι συμβαίνει στην πόλη μας, αλλά και να γίνετε ΕΣΕΙΣ ο ρεπόρτερ, που θα μας στέλνετε ό,τι βλέπετε γύρω σας και σας κάνει εντύπωση. Σας περιμένουμε στο mail ta.pragmata@yahoo.gr

Τετάρτη 26 Σεπτεμβρίου 2012

Κάγκελα, κλούβες και ξεφτισμένα συνθήματα

«Αστακός» σε ακόμη μια απεργιακή κινητοποίηση είναι το κέντρο της Αθήνας. Από τις 6 το πρωί τα κάγκελα έχουν τοποθετηθεί μπροστά από τον Άγνωστο Στρατιώτη στην οδό Βασιλίσσης Αμαλίας, ενώ ισχυρότατες αστυνομικές δυνάμεις έχουν
ήδη πάρει θέση περιμετρικά του ελληνικού κοινοβουλίου. Εκεί αναμένεται να τοποθετηθούν και οι γνωστοί δίμετροι φράχτες. Κατά τις 11 και κάτι άρχισαν τα γνωστά συνθήματα "Εμπρός λαέ μη σκύβεις το κεφάλι". Φαντασία μηδέν, παιδιά...

34 σχόλια:

  1. Ξεφτισμένη είναι η υπεράσπιση του καπιταλισμού που με τόσο πάθος υποστηρίζεις κύριε πολιτευτά της δεξιούλας και όχι τα συνθήματα. Πες μας για το Λιάπη, το Μειμαράκη, το Βουλγαράκη και τους υπόλοιπους απατεώνες της παράταξής σου και μην ασχολείσαι με τα συνθήματα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Έχεις δίκιο. Βλέπω ολοκάθαρα το λάθος μου. Υπερασπίζομαι ένα σύστημα που έχει καταρρεύσει παγκοσμίως, με λαϊκές εξεγέρσεις που οι καθεστωτικοί γκαουλάιτερς βάφτισαν "αντεπανάσταση". Πρέπει να κοιτάξω στο μέλλον, και η παρέμβασή σου με βοηθάει. Να ξεκινήσω φωνάζοντας τρις "Ζήτω ο Λένιν, ζήτω ο Στάλιν, ζήτω ο Κόκκινος Στρατός"; Καλά πάω; Βλέπω προς το μέλλον; Μετά, τι πρέπει να κάνω; Έλα ταβάριτς, μην αργείς, διαφώτισέ με...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. χαχαχαχαχα πέφτει κονσέρβα κάργα...
    Λοιπόν τύπε μου Διαμαντή θα πιάσω μια κνίτισσα από αυτές με τα τσουβάλια που φοράνε για παντελόνια και θα την ρωτήσω αν ΕΟΚ και ΝΑΤΟ είναι εν τέλει το ίδιο συνδικάτο.
    το έχω απορία δικέ μου Διαμαντή...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αν σου αρέσει και της αρέσεις, κάνε τίποτα άλλο με την κνίτισσα φίλε μου κι άσε τα Νάτα και τα τοιαύτα... Κι αν το τσουβάλι δεν σου αρέσει, βγάλτο να πάει στο καλό...

      Διαγραφή
    2. Κρατάνε ακόμα οι κνίτισσες εκείνα τα περιβόητα ταγάρια; Άσε που έλεγαν (τότε) ότι δεν ξύριζαν τα πόδια τους. Φαντάσου να βγάλει το τσουβάλι και να δεις κανένα τέτοιο!!
      ΕΟΚ και ΝΑΤΟ το ίδιο συνδικάτο!!!

      Διαγραφή
    3. Πω πω! Απίστευτες γίνεστε οι γυναίκες όταν τσακώνεστε. Μήπως σου έφαγε κανένα παλικάρι η Κνίτισσα και τις έχεις άχτι;

      Διαγραφή
  4. τύπε μου είναι ασχημομούρες...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαχαχα ότι η ομορφιά των γυναικών πάει με την πολιτική ένταξη, αυτό δεν το έχω ξανακούσει...

      Διαγραφή
    2. Τώρα πάλι μην αρχίζεις τα δικά σου. Οι κρίσεις και οι υφέσεις είναι δομικά στοιχεία του καπιταλισμού. Βεβαίως η φύση και η ένταση της τωρινής κρίσης δεν είναι συνηθισμένες. Όμως κρίσεις μεγάλης έντασης υπήρξαν και άλλες στον 20ο αιώνα.
      Παρόλα αυτά αποδείχθηκε ιστορικά όχι μόνο η ανθεκτικότητα του συστήματος, αλλά και η ικανότητά του να υπερβαίνει τις κρίσεις. Πρακτικά είναι το καλύτερο δυνατό από τα εφαρμοσμένα κοινωνικοοικονομικά συστήματα, στις πιο εξανθρωπισμένες του εκδοχές. Και το σημείο κλειδί για την υπεροχή του καπιταλισμού είναι η προώθηση των ατομικών ελευθεριών και η οντότητα και σημασία που δίνει στην δράση του ατόμου. Και είναι σίγουρο ότι όταν τα άτομα ευημερούν, ευημερούν και οι κοινωνίες.
      Απλά πράγματα. Ας κάνει ο καθένας την ερώτηση στον εαυτό του: Προτιμάς να ζεις στη Σουηδία, στην Ελβετία, στη Δανία, στην Ολλανδία ή στη Βόρεια Κορέα, στην Κούβα, στον Ισημερινό;
      Είναι απόλυτα σωστό το ότι τα μέτρα αυτά πλήττουν τα μεσαία και μικρά εισοδήματα. Το ζήτημα είναι ότι λαμβάνονται τέτοια μέτρα γιατί κανένας δεν θέλει να θίξει τον "σοβιετικό" πυρήνα του κράτους. Θεωρούν ταμπού τις απολύσεις στο δημόσιο και την αποκρατικοποίηση της οικονομίας, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να μειωθούν οι δαπάνες στα επίπεδα που πρέπει. Θα πρέπει να εξακολουθούμε όλοι να πληρώνουμε κάκιστες υπηρεσίες και πολύ ακριβές. Όσο θα κουνάει το δάχτυλο και θα απειλεί ο κάθε Φωτόπουλος, τόσο θα πληρώνει ο συνταξιούχος.
      Πρόκειται για πάιγνιο μηδενικού αθροίσματος, όπως λέει και η θεωρία των παιγνίων.

      Διαγραφή
  5. Αδημοσίευτον ανώνυμο: γράψτο αλλιώς το σύνθημα, γιατί μετά θα τα ακούω εγώ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. ΟΙ ΔΙΑΔΗΛΩΣΕΙΣ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΜΕΤΡΩΝ ΕΙΝΑΙ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗΣ ΔΙΟΤΙ ΧΤΥΠΑΝΕ ΟΛΑ ΤΑ ΜΕΣΑΙΑ ΚΑΙ ΧΑΜΗΛΑ ΣΤΡΩΜΑΤΑ !ΕΚΤΟΣ ΑΝ ΚΑΝΩ ΕΓΩ ΛΑΘΟΣ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑΣ ΑΚΟΜΑ ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΟΣ ΔΑΧΤΥΛΟΣ!
    ΔΗΜΟΚΡΑΤΗ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΕ ΠΑΛΙ ΕΚΤΟΣ ΘΕΜΑΤΟΣ ΕΙΣΑΙ ΛΟΓΩ ΑΓΝΟΙΑΣ ΒΕΒΑΙΑ! ΟΤΑΝ ΟΛΟΙ ΟΙ ΔΥΤΙΚΟΙ ΚΑΙ ΜΗ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΙ ΜΙΛΑΝΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΕΓΑΛΗ ΚΡΙΣΗ ΤΟΥ ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΜΟΥ ΕΣΥ ΑΚΟΜΗ ΤΡΕΜΕΙΣ ΣΤΗΝ ΙΔΕΑ ΤΟΥ ΛΕΝΙΝ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΤΑΛΙΝ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Λοιπόν ΚΕΦΑΛΑΙΕ ο καημένος ο καπιταλισμός όλο κρίσεις περνάει. Παθαίνει Καρδιές, Καρκίνους, Εγκεφαλικά, απορώ πως ζει ακόμη. Ο καημένος ο υπαρκτός μιά γρίπη τον έπιασε και μας άφησε χρόνους. Ναι, ναι ξέρω, Bandiera rossa trionferà.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. ΤΟ ΑΝΤΙΔΟΤΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ ΤΟ ΒΙΩΝΟΥΝ ΟΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΜΟΝΟ.ΑΝ ΑΣΧΟΛΗΘΕΙΣ ΛΙΓΟ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΘΑ ΔΕΙΣ ΜΕ ΠΟΙΟΝ ΤΡΟΠΟ ΕΧΟΥΝ ΞΕΠΕΡΑΣΤΕΙ ΜΕΧΡΙ ΤΩΡΑ ΚΑΙ ΠΟΙΟΣ ΠΛΗΡΩΝΕΙ ΤΟ ΜΑΡΜΑΡΟ!
    ΑΠΟΡΩ ΜΕ ΤΗΝ ΑΓΑΠΗ ΣΟΥ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΜΟ! Ο ΛΑΤΣΗΣ ΕΙΣΑΙ Η Ο ΒΑΡΔΙΝΟΓΙΑΝΝΗΣ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Για πες μας το αντίδοτο εσύ, που τα ξέρεις όλα...

      Διαγραφή
    2. Μια απορία...
      Το "αντίδοτο" γενικά είναι ένα φάρμακο.

      Το "αντίδοτο", "βιώνεται"?

      Τι άλλο έχω να ακούσω Θεέ μου!!!

      Διαγραφή
  9. ΞΑΝΑΔΙΑΒΑΣΕ ΤΙ ΓΡΑΦΩ! ΑΦΟΥ ΔΕΝ ΑΡΠΑΖΕΙΣ ΑΣΤΟ ΝΑ ΠΑΕΙ ΣΤΟΝ ΔΙΑΟΛΟ ΚΑΙ ΜΗΝ ΠΡΟΚΑΛΕΙΣ ΣΥΖΗΤΗΣΕΙΣ ΜΑΖΙ ΜΟΥ ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ ΑΓΝΟΕΙΣ ΤΑ ΑΥΤΟΝΟΗΤΑ! ΕΤΣΙ ΚΑΙ ΑΛΛΟΙΩΣ ΕΠΙΛΕΓΕΙΣ ΤΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΜΟΥ ΚΑΙ ΔΕΝ ΔΗΜΟΣΙΕΥΕΙΣ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΣΕ ΣΤΡΙΜΩΧΝΟΥΝ! ΣΑΝ ΓΝΗΣΙΟ ΜΝΗΜΟΝΙΑΚΟ ΠΑΠΑΓΑΛΑΚΙ ΔΙΝΕΙΣ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΝΤΟΡΑ. ΑΣΤΟ ΛΟΙΠΟΝ! ΚΑΙ ΜΗΝ ΜΟΥ ΠΕΙΣ ΟΤΙ ΣΕ ΒΡΙΖΩ! ΠΟΥΘΕΝΑ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΒΡΙΣΙΕΣ ΚΑΙ ΑΝ ΕΧΕΙΣ ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΕΝΑ ΚΕΙΜΕΝΟ ΜΟΥ ΠΟΥ ΣΕ ΒΡΙΖΕΙ ΣΕ ΠΡΟΚΑΛΩ ΝΑ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δημοσίευσα το μήνυμά σου, ως χαρακτηριστικό της διαφοράς ενός δημοκράτη από ένα φασίστα. Ο δημοκράτης, δέχεται κι ανέχεται την άλλη άποψη, δεν θεωρεί ότι έχει στα πάντα δίκιο. Ο φασίστας, ΕΣΥ δηλαδή, θεωρείς ότι για να έχει κάποιος άλλη άποψη από τη δική σου, είναι παπαγαλάκι, μαϊμουδάκι, αρκουδάκι ή καναρινάκι. Δεν κρίνεις την άποψη, αλλά αυτόν που τη λέει. ΤΟ ΙΔΙΟ ΕΚΑΝΕ Ο ΧΙΤΛΕΡ: Του έλεγαν κάτι κι απαντούσε: Αυτό το είπε Εβραίος- στείλτον στα κρεματόρια. Το ίδιο θα έκανες κι εσύ αν είχες την εξουσία. Ένας Χιτλεράκος της δεκάρας είσαι, τίποτε άλλο. Θεωρείς ότι το να με προσβάλλεις, όπως έκανες σε όλα τα σχόλια που έκοψα κι όπως κάνεις κι εδώ, δεν είναι κάτι μεμπτό. Πρέπει να με βρίζεις για να σε κόψω. Για τόσο αφελή με έχεις. Οκ δικαίωμά σου, δεν ασχολούμαι. Επανέρχομαι στη διαφορά τη δική μου από τη δική σου, του δημοκράτη από τον φασίστα. Σου ζητώ να μου πεις αυτό που εσύ λες αντίδοτο και μου απαντάς: "ΣΑΝ ΓΝΗΣΙΟ ΜΝΗΜΟΝΙΑΚΟ ΠΑΠΑΓΑΛΑΚΙ ΔΙΝΕΙΣ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΝΤΟΡΑ".
      Είσαι για λύπηση. Και κυρίως είσαι για λύπηση, επειδή δεν το συνειδητοποιείς, ούτε πρόκειται να το συνειδητοποιήσεις ποτέ. Εδώ μέσα γράφουν από Χρυσαυγίτες, μέχρι ορκισμένοι κομμουνιστές, με τον όρο να σέβονται τις αρχές του διαλόγου. Εσύ δεν είσαι από αυτούς. Δεν είσαι ευπρόσεδκτος εδώ μέσα και καλά θα κάνεις να μην μας ξαναενοχλήσεις με ηλιθιότητες.

      Διαγραφή
    2. Ο συγκεκριμένος σχολιαστής (με το χαρακτηριστικό στυλ των κεφαλαίων και επίσης των λέξεων κλισέ που χρησιμοποιεί), και παλιότερα είχε ακριβώς την ίδια τακτική.

      Όποιος είχε αντίθετη άποψη από τις δικές του ολοκληρωτικές σκέψεις και ιδεολογήματα, χαρακτηριζόταν φασίστας, κουκουλοφόρος, τραμπούκος (πότε της δεξιάς, πότε του ΠΑΣΟΚ, πότε της ΔΗΜΑΡ, και πότε της Ναζιστικής Χρυσής Αυγής).
      Εμένα ας πούμε με έχει πει και χαφιέ της Ασφάλειας επειδή πουλάω εφημερίδες.

      Αυτό το αυτόματο κλισέ ήταν ή άμυνα του και μέχρι εκεί εξαντλείτο η επιχειρηματολογία του.

      Προσωπικά δεν απορώ με το λεκτικό επίπεδο και τον πλούτο των ιδεών του, γιατί κάπως έτσι τους γαλουχούν στα κόμματα που πιστεύουν στην μία αλήθεια, στην αλήθεια του εκάστοτε υπέρτατου αρχηγού.
      Του πατερούλη του κόμματος.

      Είναι ό,τι χειρότερο μπορεί να ευχηθεί κανείς να πάθει ένας πολίτης της κοινωνίας.
      Είναι κατάντια να μπαίνουν οι πολίτες μιας πολιτείας οικειοθελώς σε ένα οποιοδήποτε μαντρί, όποιος και αν είναι ο εκάστοτε λύκος του μαντριού και όποιες εκάστοτε διαθέσεις έχει κάθε φορά αυτός ο λύκος.

      Δεν έχει την εμπειρία της ζωής να καταλάβει, ότι όταν ο "λύκος του" πεινάσει, θα φάει και τα δικά του παιδιά.

      Η προτροπή σας κ. Σεϊτανίδη να μη σας ξαναγράψει, νομίζω ότι είναι λάθος, διότι έτσι θα στερήσετε την ευκαιρία και από άλλους μελλοντικούς σχολιαστές να δουν, πώς καταντάει ένας πολίτης όταν ακολουθεί αρτηριοσκληρωτικά κόμματα και με ποιούς ανθρώπους ακριβώς σκέφτονται αυτά τα κόμματα να εφαρμόσουν κυβερνητική πολιτική αν πάρουν την εξουσία.

      Μας χρειάζονται αυτοί οι σχολιαστές για να εκθέτουν (χωρίς να το καταλαβαίνουν) την πολιτική ποιότητα των κομμάτων τους.

      Διαγραφή
    3. Δεν είναι σωστό, αγαπητέ, να γίνει το blog σκουπιδαριό, μόνο και μόνο για να μην ξεχνάμε πώς είναι τα σκουπίδια- μιλώ για στάσεις κι επίπεδο διαλόγου, όχι για ανθρώπους. Να εξηγούμαστε για να μην παρεξηγούμαστε

      Διαγραφή
  10. Κύριοι, δυστυχώς το μεγάλο πρόβλημα της ηλεκτρονικής δημοσιογραφίας, αλλά και του διαδικτύου, γενικότερα, είναι η ανωνυμία του καθενός.
    Θα έπρεπε να υπάρχει ηλεκτρονική "ταυτότητα" ή ηλεκτρονική "υπογραφή", γνωστά σε όλους, όπως το ονοματεπώνυμο καθενός μας.
    Έτσι, κάθε σχόλιο, ακόμα και με απρεπές περιεχόμενο θα είχε συγκεκριμένο συντάκτη. Και φυσικά, αν ο καθένας σχολίαζε επώνυμα θα ήταν ασφαλώς πιο προσεκτικός στις διατυπώσεις του και πιο υπέυθυνος στην έκφραση της γνώμης του. Θα ήξερε ότι η δημοκρατία παρέχει δικαιώματα (και υποχρεώσεις, φυσικά) σε όλους. Και στους καταγγέλοντες και στους καταγγελόμενους. Και στους υβριστές και στους υβριζόμενους. Και στους αθώους και στους ενόχους. Και στους σοβαρούς και στους ανόητους. Αυτή είναι η ομορφιά και ταυτόχρονα το ελάττωμα της δημοκρατίας.
    Και μην ακούσω τις γνωστές ηλιθιότητες περί "φακελλώματος", περί "μεγάλου αδελφού" κλπ.
    Δυστυχώς, λοιπόν, όσο υπάρχει ανωνυμία, θα πρέπει ο διαχειριστής του ιστολογίου να καθορίζει το στίγμα και τη φυσιογνωμία του, καθώς και να θέτει όρια ήθους, ευπρέπειας και καλής συμπεριφοράς.
    Καλώς ή κακώς, δεν βλέπω άλλη λύση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. γλυπς, γλυπς, γλυπς, σπλουρπς, σλουρπς...

      Διαγραφή
    2. Εννοείς ότι με γλύφει η Ζιζέλ; Α ρε Μεϊμαράκης που σας χρειάζεται...

      Διαγραφή
  11. Ζιζέλ, ζούμε σε μια «δημοκρατία» που στο κορυφαίο της όργανο, τη Βουλή, η μεν ελευθερία της γνώμης των βουλευτών κατοχυρώνεται απ το Σύνταγμα, τα τελευταία όμως χρόνια βλέπουμε όλο και περισσότερες «ψηφοφορίες» όπου όποιος ψηφίσει κόντρα στη «γραμμή» ή ακόμα κι αν σκόπιμα απουσιάσει απ την ψηφοφορία, «θέττει εαυτόν εκτός κόμματος» και μάλιστα με συνοπτικές διαδικασίες, με «εντολή» του αρχηγού και χωρίς να ακολουθούνται τα προβλεπόμενα απ το καταστατικό του. Κατ επέκταση στη «δημοκρατία» μας που ότι πεις είναι δυνατό να χρησιμοποιηθεί εναντίον σου και για να βρείς δουλειά πρέπει να έχεις και κάποιου «χρώματος» χαρτί τα περί "φακελώματος" και περί "μεγάλου αδελφού" δεν είναι καθόλου ηλιθιότητες. Απ την άποψη αυτή βρίσκω πολύ φιλελεύθερη και δημοκρατική την δυνατότητα να σχολιάζουμε ανώνυμα στα blogs θεωρώντας ταυτόχρονα ως απαραίτητο στοιχείο τον αυτοπεριορισμό της ελευθερίας μας στα όρια που θα θέλαμε να περιορίζεται η ελευθερία του άλλου απέναντί μας και πολύ σωστά ξεκαθαρίζει ο χειριστής του blog ότι δεν απορρίπτονται άνθρωποι, αλλά ‘στάσεις κι επίπεδο διαλόγου’.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. @Ανώνυμε 10:12

    Νομίζω ότι υπερβάλλεις λίγο. Δεν υπάρχουν σήμερα πιστοποιητικά κοινωνικών φρονημάτων, παρά το ότι οι προσκείμενοι στο (εκάστοτε) κυβερνητικό κόμμα μπορεί να έχουν κάποιες "διευκολύνσεις". Όμως και αυτές, στις μέρες μας, είναι αυστηρά περιορισμένες και αφορούν πάλι στο Δημόσιο. Διαπράττεις και εσύ, δυστυχώς, το σφάλμα να εννοείς "δουλειά", την πρόσληψη στο Δημόσιο, συμφωνα με την κυρίαρχη αντίληψη της σοβιετικής μας οικονομίας. Αυτό, καλλιέργησαν τα κόμματα που κυβέρνησαν τόσα χρόνια, αυτό προσπαθούν να διασώσουν, λυσσωδώς, τα υπόλοιπα κόμματα.
    Αλλά ακόμα και έτσι να είναι δεν νομίζω ότι κανένας "κόπηκε" από κάποια θέση για τις πολιτικές του πεποιθήσεις. Αυτά συνέβαιναν σε άλλα χρόνια.
    Πολλά παραδείγματα και ανθρώπων από την πόλη μας, που κατέχουν σημαντικές θέσεις και δεν ανήκαν στα κόμματα που κυβέρνησαν από τη μεταπολίτευση και εντεύθεν.
    Σχετικά με τα "φακελώματα", νομίζω ότι αυτά είναι αστειότητες. Ειδικά σε μια χώρα που το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι πεζοδρομιακό, που ο καθένας μπορεί να λέει και να κάνει ό,τι θέλει, που ο καθένας μπορεί να ερμηνεύει και να εφαρμόζει τους νόμους, κατά το δοκούν, δεν μπορούμε να μιλάμε για φακέλωμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Ζιζέλ ξέρεις πόσων τα «προσωπικά δεδομένα» χωράνε σε ένα USB Flash 32 GB; Αν τα ζιπάρεις κιόλα; Mάλλον ζεις σε άλλη χώρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Θα μου επιτρέψεις να επιμείνω στην άποψή μου. Αλλά τι εννοούμε όταν λέμε "προσωπικά δεδομένα"; Το ιατρικό ιστορικό; Την εισοδηματική κατάσταση; Τις πολιτικές και ηθικοφιλοσοφικές αντιλήψεις; Ή το τι δουλειά κάνει καθένας;
      Αν εξαιρέσεις το θέμα της υγειας, νομίζω ότι όλα τα υπόλοιπα δεν έχουν λόγο να αποτελούν μυστικό.
      Θυμίζω ότι στη Νορβηγία, μια από τις πιο συγκροτημένες χώρες, τα εκκαθαριστικά της εφορίας των πολιτών, από τον πρωθυπουργό ως τον τελευταίο, αναρτώνται στο διαδίκτυο και είναι προσβάσιμα από όλους.
      Προσωπικά δεν έχω λόγους να κρύβω (και δεν το κρύβω) ούτε τι ψήφισα στις προηγούμενες εκλογές, ούτε τι ομάδα είμαι, ούτε τη θέση μου απέναντι στη θρησκεία. Υπενθυμίζω ότι η ίδια η εκκλησία αντιτίθεται σθεναρά στην απαλοιφή του θρησκεύματος από τις αστυνομικές ταυτότητες.
      Προσωπικά δεν αντιλαμβάνομαι (εκτός, ίσως, από το ιατρικό ιστορικο) τι άλλο θα έπρεπε να θεωρείται "προσωπικό δεδομένο".

      Διαγραφή
  14. Για μένα οποιοδήποτε στοιχείο που αφορά το ίδιο το άτομο και μόνο αυτό, είναι προσωπικό δεδομένο.
    Όποιο στοιχείο όμως επηρεάζει ή αφορά και το σύνολο δεν πρέπει να θεωρείται προσωπικό δεδομένο.

    Για παράδειγμα οι θρησκευτικές πεποιθήσεις κάποιου αφορούν μόνο τον ίδιο και δεν επηρεάζουν κανεναν άλλον.

    Αν κάποιος εκλεγμένος είναι παντρεμένος, ή χωρισμένος ή έχει 5 ερωμένες ή έχει περίεργες σεξουαλικές προτιμήσεις, αφορά τον ίδιο.
    Άρα απόρρητα δεδομένα.

    Αντίθετα...
    οι οικονομικές απολαβές κάποιου, φαινομενικά αφορούν πάλι το ίδιο το άτομο, αλλά η πιθανή απόκρυψή τους, επηρεάζουν το σύνολο αφού μέρος αυτών οφείλει να πάει στο Δημόσιο ταμείο.

    ο χρηματισμός Δημ. Υπαλλήλου από κάποιον πολίτη, αν και αφορά συμφωνία μόνο 2 ατόμων (οι οποίοι επιθυμούν ο καθένας από την σκοπιά του να κάνουν την δουλειά τους), αφορά και την κοινωνία, άρα όχι απόρρητο.

    Αν κάποιος έχει ή δεν έχει υπηρετήσει στον στρατό, αφορά όλο το σύνολο και πάλι.
    Άρα όχι απόρρητο.

    Άν κάποιος μεθάει και τα σπάει ή κάνει χρήση ηρωίνης, αλλά όλα αυτά τα κάνει μέσα στο σπίτι του, είναι προσωπική του υπόθεση.
    Αν όμως μεθάει και φέρεται παραβατικά στον δρόμο, τότε δεν είναι απόρρητο να κοινοποιηθεί η κατάσταση του.

    Και φυσικά το να σε καταγράψει μια κάμερα την ώρα που σπας ενα φανάρι της τροχαίας, δεν εμπίπτει σε κανένα απόρρητο, αφού αφορά και πάλι το σύνολο.




    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Οι κάμερες σε κεντρικά σημεία των πόλεων, όχι μόνο δεν παραβιάζουν κανένα "προσωπικό δεδομένο" αλλά ενισχύουν την ασφάλεια των πολιτών. Μόνο ηλίθιοι ή εκείνοι που έχουν κατά νου να τελέσουν παράνομες πράξεις μπορεί να ισχυρίζονται το αντίθετο.
    Απο κει και πέρα, όμως, επιμένω ότι μόνο το ιατρικό απόρρητο μπορεί να είναι και να παραμένει απόρρητο.
    @ Περιπτερά σε πολλά συμφωνούμε αλλά νομίζω ότι κάπου μπερδεύεις τα "προσωπικά δεδομένα" με την κάλυψη ή μη παρανόμων και εγληματικών πράξεων. Γιατί π.χ. ο χρηματισμός του δημόσιου λειτουργού είναι εγκληματική πράξη.
    Η παραβατικότητα, οι βανδαλισμοί και η καταστροφή της δημόσιας ή ιδιωτικής περιουσίας είναι παράνομες πράξεις και πρέπει να τιμωρούνται.
    Είναι άλλο θέμα οι προσωπικές προτιμήσεις και σαφώς πρέπει να είναι απολύτως σεβαστές. Σεβαστό επίσης θα πρέπει να γίνεται και το δικαίωμα στη διαφορετικότητα (κάθε είδους), εφόσον δεν επηρεάζει την ζωή, την τιμή, την υπόληψη και την ελευθερία άλλων ανθρώπων.
    Βεβαίως, σε ό,τι αφορά τους εκλεγμένους εκπροσώπους των πολιτών (σε κάθε επίπεδο), εκεί λίγο διαφοροποιούνται τα πράγματα. Αν κάποιος αποφασίζει για το μέλλον μου, έχω δικαίωμα να ξέρω γι΄αυτόν τα πάντα. Αν έχει πάθη, ή ορέξεις που ξεφεύγουν από το μέτρο, τότε μπορεί να υπάρξουν βάσιμες επιφυλάξεις ως προς την καταλληλότητά του. Αν π.χ. βουλευτής, δήμαρχος, υπουργός κλπ είναι μανιώδης χαρτοπαίκτης, είναι προφανές ότι το πάθος του αυτό τον καθιστά επικίνδυνο.
    Τέλος, επαναφέρω το ερώτημα. Τι σημαίνει "προσωπικά δεδομένα";

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. "...@ Περιπτερά σε πολλά συμφωνούμε αλλά νομίζω ότι κάπου μπερδεύεις τα "προσωπικά δεδομένα" με την κάλυψη ή μη παρανόμων και εγληματικών πράξεων. Γιατί π.χ. ο χρηματισμός του δημόσιου λειτουργού είναι εγκληματική πράξη...."

      Ξέρεις γιατί το ανέφερα αυτό?
      Ακούμε για λίστες ατόμων που έκλεψαν, ή για λίστες Δημόσιων λειτουργών (αιρετών και μη) με ύποπτο πλουτισμό, αλλά ουδέποτε μας ανακοινώνουν ονόματα και πολλές φορές ουδέποτε μας ανακοινώνουν τι είδους ποινές τους επιβλήθηκαν, για να ξέρουμε και εμείς, αν τέλος πάντων επιβάλλονται ποινές.

      Όταν λοιπόν ρωτάς τη Δημόσια Διοίκηση, ποιά είναι αυτά τα ονόματα ή τι ποινές επιβάλλατε, μας λένε:
      Α, αυτά είναι προσωπικά δεδομένα και τα γνωρίζει μόνο ο Εισαγγελέας.

      Και έρχομαι εγώ και λέω, ότι δεν υπάρχουν προσωπικά δεδομένα όταν κλέβουν δημόσιο χρήμα, ή ακόμα και αν υπάρχουν υποψίες.

      Δες το πρόσφατο παράδειγμα με τα ονόματα που παρέδωσε η Λαγκάρντ και οι άλλοι το έχουν κάνει γαργάρα, διερωτόμενοι αν δώσουν την λίστα στην δημοσιότητα, μήπως παραβιάσουν προσωπικά δεδομένα.

      Σε αυτό αναφερόμουν

      Διαγραφή
    2. Εγώ από τα λίγα νομικά που ξέρω, γνωρίζω ότι οι υποθέσεις που φτάνουν στις αίθουσες των Δικαστηρίων, εκδικάζονται δημόσια. Αυτή είναι και η έννοια της ύπαρξης ακροατηρίου. Επίσης οι δικαστικές αποφάσεις ανακοινώνονται και αποκτούν και αυτές δημοσιότητα. Προανακριτικό και ανακριτικό υλικό, που χειρίζονται ανακριτές και εισαγγελείς, ασφαλώς δεν μπορεί να δημοσιοποιείται μέχρι να απαγγελθούν κατηγορίες ή να απαλλαγούν οι εμπλεκόμενοι.
      Και το τραπεζικό απόρρητο υπάρχει, αλλά με εντολή εισαγγελέα οι λογαριασμοί ανοίγουν. Άρα αυτό δεν μπορεί να είναι εμπόδιο σε μια έρευνα.
      Το θέμα με τη λίστα των φοροφυγάδων είναι εντελώς άλλη υπόθεση. Μπορεί το προιόν υποκλοπής να μην θεωρείται τεκμήριο για το Δικαστήριο, αλλά τα άτομα που εμπλέκονται κατηγορούνται γιατί δεν ερεύνησαν τα πρόσωπα που υπήρχαν εκεί.
      Σε κάθε περίπτωση εφόσον υπάρχουν σοβαρές ενδείξεις ότι απειλείται η ανθρώπινη ζωή ή η δημόσια ασφάλεια δεν μπορούν να υπάρχουν προσωπικά δεδομένα. Οι αρχές πρέπει να είναι σε θέση να αξιοποιούν τα ευρήματα. Ο νόμος για την τρομοκρατία βάζει (και σωστά) όρια σε αυτό που λέγεται "προσωπικά δεδομένα".

      Διαγραφή
  16. Ζιζέλ ξεκινήσαμε απ την ασφάλεια που προσφέρει η ανωνυμία στην έκφραση της γνώμης και προσπαθήσαμε να καθορίσουμε – νομίζω – το όρια της ελευθερίας αυτής της έκφρασης. Παρατήρησα ότι στη «δημοκρατία» που ζούμε ότι πεις μπορεί να χρησιμοποιηθεί εναντίον σου με κορυφαίο παράδειγμα τα της Βουλής. Από εκεί και πέρα ότι ‘οι προσκείμενοι στο (εκάστοτε) κυβερνητικό κόμμα μπορεί να έχουν κάποιες "διευκολύνσεις"’ που λες αναιρούν όσα γράφεις παρακάτω. Από πού ξεκινάνε και που φτάνουνε αυτές οι διευκολύνσεις είναι άλλη μεγάλη ιστορία. Για παράδειγμα αν ο κολλητός σου είναι γραμμένος σε ένα αμαρτωλό CD και σου πέσει στα χέρια το πρωτότυπο δεν θα το κρύψεις στο συρτάρι σου, δεν θα κοιτάξεις να τον σβήσεις για να τον διευκολύνεις; Παράδειγμα λέω . . . . Πάντως ότι έχει γραφτεί σε αυτό το blog χωράει ζιπαρισμένο σε ένα usb flash 32GB. Ξέρεις πόσα usb flash 32GB χωράει ένα κουτί από τσιγάρα; Άσε που κυκλοφορούν και 64άρια. Ας προσπαθούμε λοιπόν να μην υπερβαίνουμε κάποια όρια ευπρέπειας εκμεταλλευόμενοι την ασφάλεια της ανωνυμίας μας όταν γράφουμε στο φιλόξενο αυτό blog. Αν υπάρχει αυτοσυγκράτηση, αυτολογοκρισία θα έλεγα, δεν χρειάζεται ο κ. Διαμαντής να παίζει το ρόλο του ‘χωροφύλακα’. Τώρα τι θες κι ανακατεύεις τη Νορβηγία; Εκεί έχουνε βασιλιά και μάλιστα Γλύξμπουργκ (εδώ . . . ας πρόσεχε), απλή αναλογική, 7κομματική βουλή, το ΚΚΝ πήρε 697 ψήφους, ο Νορβηγικός λαός αποφάσισε να μην μπει στην ΕΟΚ με δημοψήφισμα δύο φορές και έχουν πετρέλαια που τα ιδιωτικοποίησαν μερικά το 2000. Σαν κι εμάς δηλαδή. Μόνο που εκεί δεν αυτοκτονούν για τους ίδιους λόγους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Ανακατεύω τη Νορβηγία γιατί τέτοιες χώρες έχω ως πρότυπα και κάπως έτσι θα ήθελα να λειτουργεί και η δική μου χώρα. Σαφέστατα κανένα εφαρμοσμένο κοινωνικό/οικονομικό μοντέλο δεν είναι τέλειο. Αλλά από εκείνα που ιστορικά γνωρίζουμε το δυτικό μοντέλο και ιδιαίτερα το σκανδιναβικό είναι ό,τι καλύτερο. Με λίγα λόγια, επιζητώ τον εκδυτικισμό του κοινωνικού και πολιτικού μορφώματος που λέγεται σύγχρονη Ελλάδα. Που μπορεί, οικονομικά, να βρίσκεται στον σκληρό πυρήνα της Ευρώπης, πολιτισμικά και κοινωνικά, όμως, είναι βαθιά ανατολή. Αυτή είναι η τραγωδία μας. Μεγάλη διαφορα, βέβαια, είναι ότι η ελληνική ανατολίτικη κουλτούρα δεν έχει τον πρωτογονισμό και τη βαρβαροτητα της ανατολής.
    Και το σοβαρότερο που πρεσβεύει το δυτικό μοντέλο, είναι η αμοιβαιότητα τόσο στα δικαιώματα όσο και στις ευθύνες. Με αυτή την έννοια, καθένας μιλά επώνυμα, έχοντας όμως επίγνωση του ότι θα πρέπει να στοιχειοθετήσει ότι λέει. Ξέρει ότι είναι υπεύθυνος για το τι λέει. Εδώ, ο καθένας πετάει την μ........ του και άσε τους άλλους να τρέχουν.
    Έτσι είναι η δημόσια ζωή της χώρας, έτσι είμαστε και οι πολίτες.
    Αλλά και εδώ, όποιος μιλά τεκμηριωμένα και συγκεκριμένα, δεν νομίζω ότι κινδυνεύει από τίποτα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή